Plano de EnsinoURI Erechim
 

PLANO DE ENSINO

 

DEPARTAMENTO DE LINGUÍSTICA, LETRAS E ARTES

Disciplina: LÍNGUA INGLESA I

Código: 81-155

Carga Horária: 60 horas

Nº de Créditos: 04

 

1 EMENTA

Introdução ao estudo da Língua Inglesa com iniciação à competência comunicativa, por meio do estudo das estruturas linguísticas e noções específicas fundamentais de fonética e ortografia e introdução à cultura dos países e falantes da língua inglesa por meio de leitura e interpretação de textos.

 

2 OBJETIVOS

2.1 Objetivo Geral

  • Habilitar o aluno, para a leitura e interpretação de textos e conversação na língua inglesa.

 

2.2 Objetivos Específicos

  • Desenvolver a prática de leitura e interpretação textual em sala de aula.
  • Promover a conversação em língua inglesa.

 

3 CONTEÚDO CURRICULAR

Speaking:

  • Introducing yourself/someone; checking and exchanging personal information; saying hello and goodbye;
  • Describing work and school; asking for and giving opinions; describing daily schedules;
  • Talking about prices; giving opinions; discussing preferences; making comparisons; buying and selling things;
  • Talking about likes and dislikes; giving opinions; making invitations and excuses;
  • Talking about families, family members; exchanging information about the present;

Asking about and describing routines and exercise; talking about frequency; discussing sports and athletes; talking about abilities

 

Grammar:

  • Wh questions and statements with be; questions: what, when, who and how; yes/no questions and short answers with be; subject pronouns; possessive adjectives;
  • Simple Present- Wh-questions and statements; time expressions: at, in, on, around, early, late, until, before and after;
  • Demonstratives: this, that, these, those; one and ones; questions: how much and which; comparisons with adjectives;
  • Yes/No and WH questions with do; questions: what kind; object pronouns; modal verb would; verb +to+verb;
  • Present Continuous;

Quantifiers: all, nearly all, most, many, a lot of, some, not many, a few, few; pronoun: no one.

 

 

Writing/Reading:

  • Writing questions requesting personal information;
  • Writing a biography of a classmate;
  • Writing a comparison of prices;
  • Writing a text message;
  • Writing an e- mail about family;
  • Readings about popular names, jobs, shopping, a famous entertainer, about an American family…
  • Uso de dicionário Bilingue.

 

Pronunciation/Listening:

  • Linked sounds
  • Syllable stress
  • Sentence stress
  • Intonation in questions

Listening Activities (Dialogues, songs,interviews...)

 

4 METODOLOGIA

Práticas pedagógicas que visem ao aprimoramento de competências e habilidades na língua inglesa, com uso das Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC):

     - aulas teóricas expositivas dialogadas, com mídia digital;

     - leitura e interpretação na língua inglesa;

     - práticas de traduções e conversações.

Todas as modalidades terão como indicador o princípio da ação-reflexão-ação, capacitando para a resolução de situações-problema.

 

5 AVALIAÇÃO

Frequência, participação, traduções, apresentações e provas teóricas.

 

6 BIBLIOGRAFIA BÁSICA

BOWEN, TIM. Attitude 1. Macmillan: 2006.

OXFORD ESCOLAR. New York: Oxford University Press.

RICHARDS, Jack. Intechange 1. Third Edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008.

 

7 BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTAR

AMORIN, Vanessa; MAGALHÃES, Vivian. Cem aulas sem tédio. POA: Ed. Instituto Padre Réus, 2003.

HOLDEN, Susan; ROGER, Mickey. O ensino da língua Inglesa. São Paulo: SBS, 2001.

SPEAK UP. Publicação mensal da Editora Globo.

SWAM, Michael and WALTER, Catherine. How English Works – A Grammar Practice Book. Oxford: Oxford University Press, 2002.

UR, Penny. A course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University.

 

Notícias do Curso

Ver todas